عصر کرد

آخرين مطالب

یادداشت| اینوتکس؛ صحنه‌ای جهانی برای نوآوری ایرانی اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - رویداد بین‌المللی اینوتکس هر ساله در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه (در کنار رویدادهایی از این دست) می‌تواند نقش مهمی در شکل‌دهی آینده ایران به ‌عنوان یک قطب علمی جهانی ایفا کند. اهمیت این رویداد از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است زیرا فرصتی دست می‌دهد تا محققان، کارآفرینان و نوآوران برای تبادل ایده‌ها گرد هم ‌آیند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اینوتکس به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فناوری کشور، صرفاً نمایش آخرین پیشرفت‌های فناوری داخلی نیست. این رویداد با مجموعه‌ای از کارگاه‌ها، سمینارها و پانل‌ها، بر انتقال دانش و ارتقای مهارت‌های جامعه علمی ایران اثرگذار است و تعاملات کارشناسان داخلی و بین‌المللی به واسطه آن تسهیل می‌شود. از سوی دیگر این نمایشگاه نه تنها تعهد ایران را به نوآوری علمی به نمایش می‌گذارد، بلکه می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور ایفا کند. ازاین‌رو باید اینوتکس را یک عامل راهبردی برای تحقق جاه‌طلبی‌هایِ به‌حقِ علمی کشور تلقی کرد.
اهمیت علمی اینوتکس برای ایران
اینوتکس در حال با حضور صدها شرکت دانش‌بنیان و برگزاری ده‌ها رویداد جانبی در حال برگزاری است. این نمایشگاه نه تنها آخرین پیشرفت‌های فناوری را به نمایش می‌گذارد، بلکه در ذات خود به عنوان یک کاتالیزور برای رشد جامعه علمی ایران عمل می‌کند و به تقویت پژوهش، همکاری و فرصت‌های آموزشی در قلمرو علم منتهی می‌شود.
اینوتکس می‌تواند در پیشبرد تحقیق و توسعه داخل کشور نقش‌آفرین باشد زیرا با فراهم کردن بستری برای نمایش دستاوردهای علمی و فنی، دانشمندان و محققان داخلی را تشویق می‌کند تا مرزهای آنچه را که از نظر علمی امکان‌پذیر است به جلو سوق دهند. از سوی دیگر پژوهشگران با حضور در این نمایشگاه می‌توانند آخرین دستاوردها در زمینه‌هایی مانند نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و.... را که برای پیشرفت علمی هر کشوری بسیار مهم هستند دنبال کنند و با مدل‌های نظری مرتبط آشنا شوند.

عصر کرد

این رویداد سالانه ضمناً فناوران را قادر می‌سازد تا دستاورد خود را به مخاطبان گسترده‌تری از جمله همکاران بین المللی به نمایش بگذارند. قرار گرفتن در معرض دید جهانیان امکان بازخورد گرفتن (برای بهبود نوآوری‌ها) و تعاملات بین المللی مقدور می‌سازد.
آموزش و توسعه مهارت‌ها
مؤلفه آموزشی اینوتکس به همان اندازه جنبه نمایشگاهی آن قابل توجه است. این رویداد از طریق برنامه جامع کارگاه‌ها و سمینارها، نقش مهمی در آموزش علاقه‌مندان و جامعه علمی ایران ایفا می‌کند. موضوعات نشست‌ها اغلب شامل آخرین یافته‌های تحقیقاتی، فناوری‌های نوظهور و تکنیک‌های جدید در تحقیقات آزمایشگاهی و میدانی است.
این جلسات آموزشی به پر کردن شکاف بین دانش نظری و کاربردی کمک می‌کند و برای دانشجویان و متخصصان جوانی که به دنبال ورود به حوزه‌های تحقیقاتی هستند سودمند است. کارشناسان تجربیات عملی خود را آموزش می‌دهند. محتوایی که در اینوتکس رد و بدل می‌شود عموماً به راحتی در محیط‌های آموزشی سنتی در دسترس نیست، در نتیجه کیفیت کلی آموزش علمی در ایران نیز افزایش پیدا می‌کند.
افزایش همکاری بین دانشمندان
یکی از کمک‌های اینوتکس به سپهر علمی در ایران، گرد هم آوردنِ مغزهای متفکر رشته‌های مختلف علمی است. در کارگاه‌ها، سمینارها و میزگردهای این رویداد افراد شاخص و کارشناسان داخلی و بین‌المللی حضور دارند که فرصت خوبی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا مستقیماً با همکاران خود در زمینه‌های علمی ارتباط بگیرند.
چنین تعاملاتی برای تبادل ایده‌ها کلیدی است و می‌تواند منجر به پروژه‌های تحقیقاتی پیشگامانه شود. برای مثال سمیناری راجع به فناوری‌های تجدیدپذیر می‌تواند محققان انرژی خورشیدی را با کارشناسان دیگر مرتبط کند و منجر به همکاری‌هایی شود که بهره‌وری این فناوری را متناسب با شرایط آب‌وهوایی کشور افزایش دهد.

عصر کرد

نمایش نوآوری‌های داخلی
اینوتکس همچنین به عنوان کانونی برای نمایش استعدادها و نوآوری‌های علمی کشور به جهانیان عمل می‌کند. این رویداد با منعکس کردن فناوری‌ها و تحقیقات داخلی، به بهبود دیدگاه بین‌المللی نسبت توانمندی‌های علمی ایران می‌تواند کمک کند. این امر نه تنها برای جذب علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاری جهانی ضروری است، بلکه به ایجاد غرور ملی و انگیزه در میان دانشمندان جوان کشور کمک می‌کند.
دستاوردهای به نمایش درآمده در اینوتکس می‌تواند به راه‌حل‌های عملی برای رسیدگی به چالش‌های ملی و منطقه‌ای، مانند کمبود آب و بهره‌وری انرژی منجر شود. این راهکارها نه تنها به پاسخ‌دهی علمی به نیازهای بومی می‌انجامد، بلکه سهم ایران را در بحث‌های فناورانه جهانی مسجل می‌کند.
حمایت از فرهنگ علم و نوآوری
اینوتکس می‌تواند فرهنگ علم و نوآوری را در ایران بپروراند و روحیه تحقیق و حل مسئله را در بین محققان و عموم مردم شدت بخشد. رویدادهایی از این دست از چهره خشک علم آشنا‌زدایی می‌کنند و آن را برای جوانان جذاب جلوه می‌دهد. همچنین به پرورش نسل بعدی دانشمندان ایرانی کمک می‌کنند.
در مجموع این رویداد یک کاتالیزور برای پیشرفت علمی در ایران است که تحقیق و توسعه را شتاب می‌دهد، همکاری‌ها را می‌افزاید، آموزش را تقویت می‌کند، مهارت‌ها را بهبود می‌بخشد، نوآوری‌های ایرانی را به نمایش می‌گذارد و در نهایت از فرهنگ پویای علم و نوآوری حمایت می‌کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/828509/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

روز قضاوت؛ امشب خون به پا می‌شود!

اتفاقی که صدای هواداران استقلال را در آورد

تکذیب احضار اعضای هیئت رئیسه فدراسیون

بهترین بازیکن ایران در تاریخ VNL؛ معروف و موسوی نه!

معرفی 14 ستاره نهایی سرنوشت‌سازترین رقیب ایران

برهانی: داور بازی استقلال، پرسپولیسی است!

ستاره بارسا خشمش را سر برادر ژاوی خالی کرد!

طلسم‌شکنی جهانبخش پس از 6 ماه

نفرین کین؛ بایرن تا 2025 هم جام نمی‌گیرد

زمان قرعه‌کشی جام حذفی اعلام شد

هدفگذاری رشد 44 درصدی بخش صنعت، معدن و تجارت ایران

آموزش‌های مهارتی در خدمت ارتقاء مهارت معلولین قرار می گیرد

اوجِ نابسامانی در کانی‌کوزله سنندج؛ مدیریت شهری کجاست؟!+فیلم

اوج نابسامانی در نقاط کم‌برخوردار سنندج؛ مدیریت شهری کجاست؟!

پروتئین شیرین Brazin جایگزین احتمالی شکر در آینده

روسیه از لحاظ رشد اقتصادی جزو 10 کشور برتر شد

راه‌اندازی ده اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا ژایان سال جاری

ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه

راه‌اندازی 10 اقامتگاه جدید در کرمانشاه تا پایان سال جاری

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

داستانک/ بو مادر

پورموسوی: امیدوارم متخلفان گردن کلفت‌تر از قبل برنگردند

دعوای یووه و آلگری به دادگاه می‌کشد

12سال از فینال حیرت‌انگیز چلسی و بایرن در آلیانز آرنا گذشت

تخصص جالب یک سرمربی در معرفی گلر جدید!

کابوس 400 میلیون یورویی بارسلونا و دوشیدن عربستان!

کلوپ قهرمان لیگ برتر را معرفی کرد

سومین مدال ژیمناست جوان در قهرمانی آسیا

فاجعه 300 میلیاردی؛ دست‌پخت سوءمدیریت در فولاد!

شبیه‌سازی تک به تک سون مقابل منچسترسیتی در FC24

کلوپ: حتی با 115 تخلف، پپ بهترین مربی دنیاست

آبشار گویله؛ جاذبه بکر طبیعی و گردشگری ایران + فیلم

محموله دخانیات قاچاق در قروه به مقصد نرسید

مقوله جوانی جمعیت از اولویت‌های وزارت کار است

آیین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معادنی کردستان

نیاز به قوانین حمایتی برای توسعه طب سنتی

ورود موجی ناپایدار از روز سه شنبه به جو کرمانشاه

مراکز معاینه فنی زیر ذره بین بازرسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

با کریمان کارها دشوار نیست

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

پاتک به رکورد جلالی در مقر استقلال

واکنش اسبقیان به انتخاب سرپرست برای فدراسیون تنیس

گل به خودی عجیب در لیگ MLS آمریکا